Сучасний меблевий ринок зазнає значних змін завдяки інтеграції новітніх технологій, нестандартних матеріалів та передових дизайнерських рішень. Сьогодні ми порівнюємо інноваційні підходи у меблевому бізнесі на прикладі українських та світових брендів, які задають тренди у сфері.
Серед українських виробників варто звернути увагу на таку компанію, як Zegen, що відома автоматизацією виробництва, також цікавим виробником є Woodsystems, яка виділяється виготовленням кухонь лише під індивідуальні замовлення. Devalvega — компанія, що відома завдяки увазі до деталей та використанню високоякісних матеріалів.
Якщо українські компанії, відносно молоді та ще не є повноцінними гравцями на міжнародному ринку, то напротивагу їм виступають виробники із Західної Європи, які є фундаторами концепції впровадження технологій у меблях та процесі їхнього виготовлення. Це демонструє приклад таких титанів світового меблевого бізнесу, як, приміром, SieMatic, що впроваджують інновації не лише в дизайні, а й на виробництві або ж Fendi Casa, — частина всесвітньо відомого бренду Fendi.
“Потрібно бути унікальним, щоб на тебе звернули увагу”
Щоби дізнатися більше про застосування новітніх технологій у сфері меблевого виробництва ми поспілкувалися з засновниками української меблевої компанії Woodsystems Юрієм Пахомовим та Олегом Крючковим.
- Woodsystems позиціюється як компанія, що спеціалізується на виготовленні кастомних меблів. Чому вибір зупинився на такій ніші меблевого бізнесу? З якими викликами ви стикаєтеся у роботі та як розподіляєте між собою керівництво компанією?
Олег: Спочатку я займався виготовленням шаф-купе. Коли ми почали працювати разом з Юрою, він одразу запропонував робити кухні: по-перше, це більш вартісно ніж шафа-купе, а по-друге, коли людина починає ремонт, то їй спершу потрібна кухня, а потім все інше. І просто Юрі подобалися кухні, а я був не проти, мені було цікаво. Десь 4-5 років ми робили кухні, а потім почали працювати з клієнтами, яким хотілося чогось цікавішого. Тут ми пішли у інновації: почали аналізувати фурнітуру, кріплення, матеріали. Ми розуміли, що треба модернізувати кухні, але були й інші нагальні питання. Фактично компанія складалася з двох керівників: Олега і Юри, а також співробітників, які не несли відповідальності за компанію. Це була велика проблема для нас, тому Юра зайнявся різними розробками, а я — побудовою кістяка команди, для мене найбільша цінність — це люди.
Юрій: Що стосується кастомної історії, то також треба враховувати те, що у нас є два напрямки бізнесу: B2B і B2C. Якщо клієнт обирає нас, то він розуміє чому, а коли це дизайнер, то треба бути унікальними: у швидкості, ціні, стилі. І ось такі елементи ми маємо розробляти для дизайнерів індивідуально під потреби. Великі фірми можуть собі дозволити зробити серію і їх цінують, бо вони всесвітньо відомі, ми так не можемо, нам потрібна унікальність, щоб на тебе звернув увагу дизайнер.
Простір для впровадження нових технологій
- Для того, щоб бути цінним на ринку продукт має бути сучасним. Як інновації у технологіях впливають на процес виготовлення меблів у вашій компанії? Чи використовуєте ви автоматизацію або робототехніку у виробництві?
Олег: якщо ти стоїш на місці, а світ рухається, то ти деградуєш. І так абсолютно у всіх сферах: меблі, ручки, петлі, механізми тощо — це все розвивається.
Станом на сьогодні Woodsystems ідуть в наступне: ми об'єднуємо естетику і функціональність у своїх просторах. Це має бути кухня, вона має бути зручна, і на це ми вже накладаємо естетику. Якщо іти від зворотного, то буде абстрактне і незручне, а ми робимо, щоб воно було перш за все функціональне.
Юрій: у нас була ідея створити місце, де б ми могли експериментувати, досліджувати матеріали й технології. Ми відділили частину цеху у закритий простір, у якому почали це все робити. Зараз лабораторія — це окрема структура, там і нові текстури створюються, і досліджується фурнітура на зношування і багато іншого там теж робимо. Що стосується дослідів, то з десяти технологій до кінця доходить одна, дуже велика кількість невдач. Це не рентабельна історія, і далеко не всім вона потрібна, бо копіювати когось — це теж нормально. Ми експериментуємо, бо хочемо бути першими.
А що стосується робототехніки, то в наших умовах це важко реалізувати, бо тут все — ручна робота, хіба що є 3D-принтер, іноді його використовуємо для маленьких фігурок.
- Чи впроваджуєте ви смарттехнології у свої розробки? Наприклад, ШІ для створення розумних меблів або щось подібне?
Юрій: стосовно процесів та розробок, через 10 років технології, які ми впроваджуємо сьогодні, будуть нормою. Кухня має бути інтерактивною, скажімо, у ній має бути монітор для керування простором, або стерилізація зони для відходів, — корпус, що захищений кварцовою лампою і харчовою нержавійкою. Пророблено багато моментів і тепер це наші стандарти: металеві елементи на заміну ДСП, де це можливо, щоб на них не впливала волога, температурні перепади; усі ДСП, що використовуємо — прогумовані, тому що корпус має прослужити роками. Це для нас важливо і ми доносимо це перш за все у проєктах.
Патентування та впровадження інновацій на українському ринку
- Наскільки важливе патентування для бізнесу? Розкажіть детальніше про розробки компанії, які ви запатентували?
Олег: патентування це для команди, прикольно коли команда придумала, працювала і бачить результат роботи. Загалом усі наші патенти на корисні моделі стосуються кухні. Якщо саме про розробки говорити, то ми зарядку в стільниці інтегруємо, сьогодні це у кожному проєкті є. Ну це ж зручно: ти готуєш або робиш каву і прямо на стільниці маєш виокремлене місце, де можна телефон підзарядити, немає шнурів, які постійно заважають і губляться десь. Ще ми дуже багато уваги приділили сміттєвій зоні, бо це безпека. Розробили власну схему сортування боксів, способи знезараження: кварцування і відповідне покриття, технології, щоб це світло очам не шкодило. Над розробкою різних датчиків працювали: ГМО, кофеїну тощо. Словом, дуже багато є проєктів, якісь вже втілили, над якимись ще працюємо.
- Над чим працюєте зараз, що плануєте запровадити у найближчому майбутньому?
Юрій: це ті самі монітори в кухні, про які все казали, з кнопочками для обдуву корпусу, кварцування певних зон та навіть музички приємної. Розумний цоколь, який аналізує дані по кухні — коли треба підсвітка, коли треба зарядити різні пристрої, інші моменти — там дуже багато функціонала хочемо додати. Я шукаю деталі до наших ідей по всьому світу насправді. Ідей дуже багато, ми намагаємося все поквартально, поступово втілювати.
Окрім запровадження інновацій на власних виробництвах, українські меблярі попри все ідуть в ногу з часом, та виготовляють продукти, що за якістю відповідають рівню європейських компаній. На прикладі Woodsystems можна побачити, що один з основних аспектів кухні майбутнього — це функціональність та технологічність простору, хоча варто зауважити, що інші компанії приділяють велику увагу зручному меблюванню, екологічності матеріалів та автоматизації виробництва. Про це ми охоче поговоримо з вітчизняними виробниками у продовженні циклу редакції дослідження інновацій на меблевому ринку.